Wednesday, March 25, 2009

Pelik tetapi benar....

Assalamualaikum..

Buat bekas pelajar SMK Belawai dan calon SPM 2009 maaf sekiranya komen dan kritikan pedas pasal Keputusan SPM yang lalu mengusik minda anda. Bukan niat memperkecilkan kebolehan anda jauh sekali memperbudakkan anda.Tetapi ia tak lebih sekadar renungan dan mungkin juga peringatan. Well..forget about it!!!

Kali ini coretan saya adalah sekadar berkongsi sedikit info tentang tahap kelulusan subjek sains SPM di sekolah ini. Berikut adalah fakta menarik:

1. Sejak dulu lagi (sejak sekolah ini menawarkan persekolahan hingga tahap SPM)
hingga sekarang, difahamkan kelulusan bagi subjek sains tidak pernah
menghampakan (90 % ke atas): Yeah...cemerlang, gemilang, terbilang

2. Anehnya setiap kali peperiksaan penggal dan percubaan SPM
dijalankan diperingkat sekolah, peratus kelulusannya sangat mengerikan ....bahkan ada kelas yang semua pelajarnya gagal!!!!!...Eeee..takutnya.Cikgu yang ajar sains sangat bingung tau....sebab itu kitaorang try our best supaya our student tidak "sangkut" subjek ni.

3. Time keputusan SPM nak diumumkan, cikgu Sains paling excited. Nak tengok peratus kelulusan. Because our target supaya subjek ni lulus 100%. Unfortunately saban tahun ada la seorang dua yang gagal. So sad jugaklah. But we all tetap senyum coz kelulusan 90% above....


So... for all of u out there....renung-renungkanlah. Sebenarnya subjek ini tdk susah malah senang untuk lulus. Tak caya tanya bekas pelajar yang telah lulus peringkat SPM. U can win if u want... Good luck!!!!


0 comments:

 
Panitia Sains SMK Belawai © 2007 Template feito por Templates para Você